۱۰ خرداد ۱۳۹۹
خرداد ۱۰, ۱۳۹۹

خوراکیهای موثر برای تقویت سیستم ایمنی بدن

خرداد ۱۰, ۱۳۹۹ ۰ دیدگاه

خوراکیهای موثر برای تقویت سیستم ایمنی بدن

پزشک و متخصص تغذیه می گوید ، این ۹ غذای سالم را برای تقویت سیستم ایمنی بدن در هنگام کرونا ویروس مصرف کنید.

از آنجایی که موارد کرونا ویروس در حال افزایش است ، استفاده از اقدامات احتیاطی روزانه مانند شستن دست ، فاصله اجتماعی ، ورزش و خواب کافی برای کاهش خطر عفونت مهم است.

اما حفظ یک رژیم غذایی سالم برای کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن شما نیز ممکن است به شما نتیجه دهد. توجه به این نکته حائز اهمیت است که هیچ تحقیق در مورد غذاهایی که به طور خاص در مبارزه با COVID-19 کمک می کنند ، انجام نشده است.

با این حال ، مطالعات قبلی نشان داده اند که خوردن غذاهای خاص می تواند سلامتی شما را بهبود بخشد و توانایی بدن در مقابله با سایر ویروس های تهاجمی را تقویت کند.

در اینجا نه غذای مورد تأیید متخصصین برای تقویت سیستم ایمنی بدنتان آورده شده است:

۱٫ فلفل دلمه ای قرمز

مواد غذایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن،اسامی مواد غذایی سیستم ایمنی بدن
مواد غذایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

فلفل دلمه ای قرمز حاوی ویتامین C زیاد است. یک فنجان فلفل دلمه ای قرمز خرد شده حاوی حدود ۲۱۱٪ از ارزش روزانه ویتامین C شما است. این تقریباً دو برابر ویتامین C موجود در پرتقال (۱۰۶٪) است .

یک مطالعه سال ۲۰۱۷ که در موسسه ملی بهداشت منتشر شد ، نشان داد که ویتامین C با پشتیبانی از انواع عملکردهای سلولی در دفاع از ایمنی بدن کمک می کند و می تواند خطر عفونت های تنفسی را کاهش دهد. همچنین می تواند به رشد و ترمیم بافت های بدن کمک کند. دریافت روزانه ویتامین C برای سلامتی ضروری است زیرا بدن ما آن را به طور طبیعی تولید نمی کند.

پیشنهاد می کنیم که یکی از آن ها را خرد کرده و آن را به عنوان یک میان وعده ترد میل کنید یا مقداری از آن را داخل سالاد خود مخلوط کنید. اگر ترجیح می دهید آنها را پخته میل کنید ، یک مشت کوچک را در یک ماهیتابه بریزید تا سریع هم بزنید.

۲٫ کلم بروکلی :

مواد غذایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن،اسامی مواد غذایی سیستم ایمنی بدن
مواد غذایی تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

کلم بروکلی همچنین سرشار از ویتامین C است. براساس NIH ، فقط نصف فنجان حاوی ۴۳٪ از ارزش روزانه ویتامین C شما است. کلم بروکلی مملو از فیتوشیمیایی ها و آنتی اکسیدان هایی است که سیستم ایمنی بدن ما را پشتیبانی می کنند. همچنین حاوی ویتامین E ، یک آنتی اکسیدان است که می تواند به مقابله با باکتری ها و ویروس ها کمک کند.

ویتامین C یکی از مواد مغذی است که مردم به اندازه کافی در رژیم غذایی خود مصرف نمی کنند ، بنابراین یافتن راههای ساده برای اضافه کردن آن بسیار مهم است. برای به دست آوردن بیشترین استفاده از این سبزیجات بزرگ ، آن را خام یا کمی پخته بخورید.